reklama

Bienvenidos al Perú

7. 10. 2007 ...sedela som 6 hodín vo vlaku...sedela som dobrú hodinu v aute...sedela som 15 hodín v lietadle a ďalšie štyri v autobuse...teraz sedím na dvore a vstrebávam hladivé slnečné lúče...slovenskú jeseň som vymenila za peruánsku jar...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

...dívam sa na gigantickú bielo-červenú vlajku, ktorá veje u susedov...sú nimi zamaskáčovaní príslušníci pobrežnej stráže, ktorí radi posedávajú pred našou základňou s Kalašnikovmi okolo krku...dohliadajú na verejný pokoj...no len vtedy, keď pri dverách nevyhliadajú mihnutia štíhlych siluet dobrovoľníčok...v snahe o nadviazanie rozhovoru sa im usilovne zdravia...za jeden úsmev pustia aj vražednú hračku z rúk a dievčatám tak umožnia rozšírenie fotozbierky o kuriózne zábery...keby to však ich velitelia tušili, tí samí chlapci by bez mihnutia oka rozšírili rady nezamestnaných...tých je v Piscu aj bez toho požehnane...rovnako ako sutín po osmičkovom zemetrasení, ktoré 15. augusta zrovnalo celé mesto so zemou...ráno som cestou na trh sťažka prechádzala ulicami...zdobia ich dvojmetrové "záveje" tehál z nepálenej hliny, z ktorých bola postavená prevažná väčšina budov...aj to nepochybne prispälo ku katastrofe, ktorej miestni po dvojminútovom "trasení" čelili...((a presne sem ((IMG_0280.JPG, IMG_1999.JPG)) sa da obrazok))...nedeľný trh v centre mesta pridal mojím prvotným peruánskym postrehom trochu farby...čerstvé mäso, okolo ktorého zbesilo poletovali muchy...vrecia s neznámymi druhmi zemiakov a kukurice...čínska obuv a šamanské tinktúry na mladosť a pestrý sexuálny život...zošúverené tety učupené na chodníku ponúkajú nevídanú škálu tovaru...kúpiť sa dá aj miska uvarenej ryže ozdobená listom šalátu, z ktorého "kouká" mononukleóza...obďaleč sedí matka s dcérou...starostlivo sa jej prehrabuje vo vlasoch...mám podozrenie, že jej vyberá vši...všade okolo sa preháňajú malé, mrštné vozítka...na križovatkách nezastavujú...usilovným trúbením oznamujú ostatným účastníkom cestnej premávky, že sa blížia...tí chápavejší sa im vyhnú v predstihu, tí spomalenejší v poslednom momente predvádzajú priam akrobatické manévre...dopravná nehoda je neznámy pojem...teda pokiaľ nehovoríme o nočných autobusových linkách rútiacich sa z jedného konca krajiny na druhý...((((a presne sem ((IMG_2143.JPG, IMG_2146.JPG)) sa vlozi obrazok))...blíži sa čas obeda...Nancy, postaršia energická Peruánka, ktorá sa podujala na úlohu turistickej sprievodkyne, nás tlačí do zaprášeného taxíka...s vodičom zjednáva cenu a diktuje mu adresu...auto sa pohýna...ulice vyzerajú rovnako...označenia chýbajú...taxikár blúdi...Nancy ho spoza mojho chrbta hlasno naviguje...po pár minútach vystupujeme pred reštauráciou, kde sa po prvý krát zoznamujem s peruánskou kuchyňou...názvom na jedálnom lístku nerozumiem...čakám na preklad a vyberám si prvé, čo znie "jedlé"...šalát a kura s ryžou...inými slovami "ensalada y arroz con pollo y papa a la huancaina"...Bienvenidos al Perú...((a presne sem ((IMG_2149.JPG)) sa vlozi obrazok))

Lenka Blanárová

Lenka Blanárová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som šťastný človek...i keď mnohí by ma nazvali šťastným bláznom...robím, čo ma baví, i keď to robím zadarmo...zaplatené dostavám v skúsenostiach, úsmevoch a pohľadoch, ktoré sa otvárajú mojej zrkadlovke...sú však tak vzácne, že môžem skonštatovať nadpriemerné platové ohodnotenie :-) ...tak drahé, že ich nemôžem predať...a tak sa o ne s Vami podelím :-) Zoznam autorových rubrík:  NórskoBangladéšPeruStážistický denníkFrancúzsko

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu